Žádáme rodiče o vyplnění dotazníku prázdninové docházky.
Vyplněný dotazník prosíme vrátit do 10. června – děkujeme.
Žádáme rodiče o vyplnění dotazníku prázdninové docházky.
Vyplněný dotazník prosíme vrátit do 10. června – děkujeme.
Školné za květen 2020 bude kráceno v poměru odpovídajícímu počtu vyučovacích dnů přerušení provozu
vůči celkovému počtu vyučovacích dnů v měsíci, tj. 361,-Kč (10 dnů).
V červnu je platná základní částka pro období 1.9.2019 – 31.8.2020, tj. 685,-Kč.
Přeplatky vyúčtované k 31.8.2020 budou vráceny na účet během měsíce září.
Mateřská škola a její provoz se řídí po znovuotevření od 18.05.2020 platnými právními předpisy, zejména zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.
Tato směrnice upravuje v souladu s doporučením MŠMT ze dne 30.04.2020 základní provozní podmínky mateřské školy po dobu trvání potřeby dodržování epidemiologických opatření a doporučení. Směrnice stanoví pouze ty základní provozní podmínky, které se liší (či jsou stanoveny nad rámec) od standardních podmínek vyplývajících ze školských, hygienických, pracovněprávních a dalších předpisů.
O čem si můžete s dětmi povídat?
vnímat krásu slova a citově prožívat poslech veršů o mamince
vyhledávat přídavná jména (jaké oči má maminka, jaké vlasy, o co vše se stará…)
nakreslit maminku, babičku
navlékat korálky
nakreslit kytičku pro maminku , babičku
starší děti -upevňovat si rozlišování pravé a levé strany, předložky nad, pod, za, před
Vzhledem k mimořádné situaci v souvislosti s výskytem onemocnění COVID-19 se mění
termín uzavření MŠ v době letních prázdnin takto: 27.7. – 21.8.2020 (4 týdny)
Náhradní mateřské školy se ruší!
Vážení rodiče,
ve dnech 5.-6.5. budete telefonicky kontaktováni učitelkami za účelem zjištění docházky Vašeho dítěte do MŠ
v době od 18.5. do 26.6. a od 29.6. do 24.7.2020 (prázdninový provoz).
Rodiče, jejichž děti nastoupí do MŠ 18.5., jsou povinni podepsat čestné prohlášení a seznámení s rizikovými faktory (viz níže)
a odevzdat před nástupem dítěte do MŠ do 14.5.2020
Provoz v Mateřské škole Dětská 461 bude obnoven od pondělí 18.5.2020
s omezeným provozem od 7:15 do 15:30 hodin.
Po dobu trvání potřeby doržování epidemiologických opatření a doporučení stanovuji provozní podmínky,
které se liší od standardních podmínek vyplývajících ze školských a hygienických předpisů:
1) Cesta do MŠ a z MŠ
2) Příchod k mateřské škole
Po příchodu dítěte do MŠ bude probíhat ranní zdravotní filtr – kontrola dítěte, zda nevykazuje příznaky virové COVID19 či jiné infekce, tj. zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu či jiný příznak akutní infekce dýchacích cest, vyrážka na chodidlech, průjem, zvracení, nauzea a zarudlé spojivky. Rodič počká na výsledek ranního filtru, který bude proveden třídní učitelkou nebo jiným pověřeným zaměstnancem školy před budovou MŠ. Výsledek filtru bude u každého dítěte zapsán do protokolu , kde se bude evidovat i případná změna zdravotního stavu dítěte.
Jakmile rodiče sdělí učitelce, že dítě má alergii (vleklé rýmy, déletrvající kašel, opakující se sípavého dýchání, vznik kožních kopřivek nebo zvracení a průjem po požití nějaké stravy či léku, musí být přítomnost alergie prokázána tím, že je dítě odborně sledováno u lékaře, který má specializaci pro obor alergologie a klinické imunologie. Přinese třídní učitelce lékařskou zprávu, která bude součástí dokumentace dítěte-posudek o zdravotním stavu dítěte.
Při lékařsky nepotvrzené alergii (rýma, kašel) se bude v ranním filtru jednat o možný příznak virového onemocnění a dítě nebude bez lékařského potvrzení do školky přijato.
3) V prostorách mateřské školy
Rodič vybaví dítě do mateřské školy min. 2 ks podepsaných roušek na den pro případ, že se v MŠ vyskytne nákaza a tyto roušky odevzdá třídní učitelce k uložení do sanitační skříňky. V jedné roušce dítě přijde do školky a uloží si ji do sáčku a do svého boxu k odpolednímu použití. Dítě je způsobilé s rouškou manipulovat.
Uvnitř budovy se mohou pohybovat děti i zaměstnanci bez roušky, nestanoví-li ředitelka školy s ohledem na výskyt rizikových faktorů mezi zaměstnanci jinak.
4) Ve třídě
Neprodleně po přezutí a převlečení si musí každé dítě důkladně (20 až 30 sekund) umýt ruce vodou a tekutým mýdlem
5) Co dělat v případě, že dítě patří do rizikové skupiny
Rizikové skupiny
Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
Porucha imunitního systému, např.
a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),
b) při protinádorové léčbě,
c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Do rizikové skupiny patří dítě, které osobně naplňuje alespoň jeden bod uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud dítě patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti dítěte v mateřské školy s tímto vědomím.
Při prvním vstupu do školy předkládá zákonný zástupce žáka tato prohlášení, která je možné podepsat před vstupem do školy:
písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví, a
písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).
Povídejte si s dětmi o domácích zvířátkách, o jejich mláďatech, čím se živí,
jaký nám dávají užitek. Můžete je vyhledávat v knihách, atlasech, časopisech.
Děti mohou zkusit nakreslit zvířátka s mláďaty, na statku, vymodelovat.
Mnoho zvířátek je ukryto v písničkách, zkuste je s dětmi vyhledat a zazpívat.
Přejeme Vám krásný jarní týden!!
Chráníme naši zem – Země má svátek
Seznamujeme děti s tím, jak chránit naši Zem, že budeme citliví ve vztahu k živým bytostem, přírodě i k věcem, učíme se esteticky vnímat a prožívat krásu přírody, učit se přírodu neničit, ale chránit.
Seznamujeme děti s nebezpečím živelných katastrof, utváříme základní dětskou představu o tom, co je dobře a co je špatně ( znečišťování ovzduší, likvidace odpadů, mytí aut v přírodě atd.)